onsdag, april 12, 2006

Europa Brinner!


Nu skulle jag vilja se Sverige, Europa, världen brinna. Varför tillåter vi att folk dör för att de inte har mat? Varför tillåter vi att folkgrupper blir utsatta för övergrepp? Varför tillåter vi bomber släpps på människor som inte gjort något ont? Vem är terrorist? Är jag en terrorist?

Jag tänker och tycker inte likadant som de vill att jag ska tänka och tycka. Jag tänker och tycker precis som jag själv vill utan att jag känner mig rädd för att bli av med mitt futtiga jobb, min futtiga sjukvård, min futtiga bostad. Jag skiter fullständigt i dessa grejer så länge det finns andra som inte har en futtig skål med ris på bordet. Det är faktiskt mitt eget fel att det ser ut så för jag har inte sagt vad jag tycker och tänker. Säger man inte vad man tycker så är man med andra ord med på alla övergrepp på människan och naturen runt vår jord. Hur kommer det att kännas när man närmar sig livets slut? Skönt?

Jag har en övertygelse som jag aldrig ger upp, för att gör jag det så kan jag lika gärna gå och dö. Ärligt, så spelar det ingen roll om jag dör imorgon eller övermorgon för jag känner mig helt tillfreds med hur jag handlar, känner och agerar. Ingen ska någonsin kunna säga åt mig att jag inte gjort vad jag kunnat för att ta ansvar för mina efterkommande. Kan bara säga att det är en mycket skönare känsla än att jaga pengar, karriär eller något annat som inte ger livet en mening.

Inga kommentarer: