tisdag, maj 20, 2008

Det var ett tag sen

Hoppas att alla fortfarande mår bra, dock vet jag att inte alla gör det.
Det finns de som lider.
Det finns de som mördas och dör.
Det finns barn som dör i onödan.
Svälter.
Det finns inga barn kvar imorgon, de är döda då.
Det finns inga barn att titta på, imorgon är de alla döda.
När hjärtat dör, dör mitt barn, ditt barn, världens alla barn.
Hjärtat är allt vi har, vi ger bort det.
Vi ger bort vårt liv, det trampas sönder av maskinerna som rasar över allt som är friskt.
När ett barn dör, så dör vi också. Barnet dör varje gång vi sätter på TVn, skrattar, ler, reser bort.
Vi dör då.
Bli vän med den, så blir den vän med dig.
Var inte rädd, var inte rädd.
Ångesten är också din vän.
Först när ångesten är din ovän är han något att vara rädd för.
I rädslan bor det stora mörka.
De med kronor på sina huvuden vet om det.
Varför gör inte jag det?
Vi kan glömma vad vi är, men ingen förlåter oss
Vi kan glömma var vi är på väg, men ingen bryr sig.
Dina tårar, är mina tårar, allas tårar är mina tårar.
Människan har endast ett liv och en tår att fälla.
Tänk på det, innan ni går in i mörkret igen.

Inga kommentarer: