fredag, april 20, 2007

Fildelning, nästa vals stora valfråga!

Börjar faktiskt mer och mer tro det. Att det kommer vara huvudfrågan nästa val. Innan valet visade samtliga partier en lite mjukare linje och det var inget snack om terrorism, stentuffa iskalla brottslingar, huliganer, ondskefulla ryssar eller oss upphovsrättsbrottslingar osv. Nu verkar det vara det enda som engagerar dem där uppe i riksdagshuset. Kanske inte upphovsrättsbrottslingar så mycket för tillfället, men det enligt dem den så snarlika terroristen, Odenberg uttrycker sin rädsla nästan dagligen numera. Ask har uttyckt samma rädsla, dock inte lika ofta. Reinfeldt har fullt upp med att städa och samla ihop sina styrkor, ingen skugga över honom ännu. Detta ska stävjas till vilket pris som helst, är budskapet, samtidigt känns det som att varje förslag från deras håll är ett förslag som kommer att kränka mig, dig och alla som inte står däruppe. Att de försöker trimma sina förslag med viss hjälp av opinionen, känns mer som ; "Hur ska vi få igenom det här utan att folk märker att det är rent samhällsfarligt." Jag tycker mig också märka hur fildelningsfrågan sakta men säkert också närmar sig terroristfrågan. Vilket jag tror gör att vi fildelare snart också ses som terrorister däruppifrån. Och det är säkert denna definition av fildelare som skiv- och filmbolagslobbyn hela tiden strävar efter, då de tycks vara de enda som släpps in i Rosenbad. Bäva månde Reinfeldt, herr Odenberg, snart är vi många fler
som ser ljuset.

Eftersom jag också tycker mig se att det ränner en hel del uppskrämda paranoida amerikaner i Rosenbad och att vissa av de våra redan varit i USA för att kolla läget är min slutsats att det lobbas stenhårt från det stora landet i väst. Så hårt att de i Rosenbad inte ens hinner reflektera över hur de bedrar sina väljare. Jag menar, för mig ser det ut som lappkastet över till denna hårdare linje har gått så fort att de knappast kan ha lyssnat in sig på flera källor än en.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.