torsdag, mars 15, 2007

En duschkabin att kräkas i!

Jag och en kompis var och kollade in vårt nya varuhus här i Norrköping. Bauhaus. Stort och till bredden fyllt av "nyttiga" grejer. Till en början kände jag bara en mindre olust, att behöva beblanda mig med folk som ska renovera toaletter, badrum eller bara är där för att kolla in vårt nya varuhus. Men sen kom vi fram till avdelningen för duschkabiner. Där stod säkert en trettio olika duschkabiner och pockade på köparnas uppmärksamhet. De flesta såg ganska normala ut och såg ut att vara avsedda för att just duscha i. Men sen råkade jag kolla lite närmare på några av duschkabinerna och såg att det fanns en massa teknik inmonterad. En radio, en TV och fullt med rattar och knappar för att kunna göra olika inställningar. De var även utrustade med flera munstycken som hade någon form av massagefunktion inmonterad. Det var då jag höll på att kräkas. Jag sa åt min kompis att jag inte ville gå där längre, först ganska fint, men sen orkade jag inte längre hålla tillbaka min skräck, utan nästan skrek, jag vill ut, jag vill ut.

Inga kommentarer: