lördag, september 16, 2006

Är hellre terrorist än är med Bush

För mig så handlar politik om mer än pengar, mutor och att locka väljare till sitt parti. För mig handlar det mer om vilka signaler man sänder ut som politiker och vilka mänskliga drivkrafter som man uppmuntrar med sin politik.

Bl.a. det Leijonborg och hans parti nyss gjorde är något som gör att jag verkligen avskyr allt vad Folkpartiet står för. För mig så betyder sådant mer än några billiga vallöften eller deras fascistiska skolpolitik. En röst på FP, betyder att man röstar på ohederliga människor som gör allt bara för att nå framgång.

Jag vill inte som dagens riksdagspolitiker vara en som bidrar till att uppmuntra girighet och egoism, tycker inte det håller längre om vi vill värna om varandra och vår jord. Girigheten som vissa människor besitter måste vi bromsa på något sett. Det ska inte gå att gå över lik för att nå framgång. I allafall är det något som jag inte vill vara med på.

Två verktyg som de giriga har till sitt förfogande, är just upphovsrätten och patenträtten. De förhindrar innovation och uppmuntrar till girighet och mer egoism. Därför så tycker jag det är så viktigt att vi försöker få bort eller att reformera dessa farsoter så att de gagnar mänskligeheten och motverkar girighet och egoism.

Inga kommentarer: