måndag, augusti 21, 2006

En månad kvar till val.

Nu är det ung. en månad kvar till valet. Alla röstberättigade borde bege sig till sin vallokal då om man tycker att demokratin är något som man ska försvara. Enligt mig så är dock varje röst som inte hamnar hos Piratpartiet en förlorad röst. De har inte förstått vad en demokrati är i grund och botten. De tar demokratin förgivet och låter oss rulla vidare in i den följugenhet som har sitt upphov i den kommersiella världen.

  • Man röstar av gammal vana
  • Man röstar för att man ska göra så
  • Man röstar efter sin plånbok
  • Man väljer parti efter vad som är "inne"
  • Man väljer parti för att det gynnar en själv
  • Man synar inte valfläsket
  • Man är nöjd med att vi är de rika och de fattiga ser vi inte

Jag känner mig ganska ensam om att rösta på något som jag tror på. Som röstar på något som har en djup ideologisk förankring och som kan göra världen trevligare. Vår ideologi, piratideologin drivs fram av en stark ideologisk rörelse som är helt förankrat bland folk man ser på gatan. Vi är många, alla vet dock inte om det ännu, men när vi alla vet så finns det ingenting som kan stoppa oss längre. Murar ska rivas. Broar ska byggas. Torgmöten ska hållas.

Vill ni inte också var med från början i denna nya fokrörelse som redan spritt sig jorden runt. Vi har dock en liten bit kvar tills George W Bush börjar förstå att det är färdiglekt på våra gator och torg.

1 kommentar:

aspungen sa...

idag har jag varit å röstat på piratpartiet.du fick utan tvekan mitt kryss. bra och upprorisk blogg