måndag, mars 06, 2006

Snart Förälskad I Marcus Birro!

Har nu plöjt igenom alla missade ord med denne; jag vad ska jag säga för superlativ här utan att det låter överdrivet eller löjligt, skribent. Tror att jag nog läst allt som han skrivit som går att finna genom min webbläsare. Det känns som man har funnit en sann vän och själsfrände och det gjorde jag redan första gången jag läste något av honom. Men jag verkligen älskar hans ord, jag tycker han har förmågan att visa mig bilderna där jag bara har diffusa skisser. Allt han säger och uttycker känns rakt in i hjärtat på ett sätt som får alla andra skribenter jag läst att framstå som triviala. Det han säger har för mig ett djup och en skärpa som ingen annan skribent kommer i närheten av. Ilskan och frustrationen över hur världen och alla dess människor inte tycks bejaka sig själva, utan låter andra krafter forma ens liv överensstämmer helt med min bild. Nu är det så att jag köpt alla hans böcker, men ännu inte hunnit läsa dessa då bokhögen på mitt nattduksbord växer i en jämn takt och jag har en hel del att läsa innan jag också läst hans litteratur. Men min längtan är stark så jag hoppar nog över en del för att snabbare stifta bekantskap med hans böcker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har läst nån av Marcus böcker än? Ikväll är jag på plats på Kulturkammaren för att se honom och Stry. Kan nog bli en bra kväll.

//Anna