måndag, mars 06, 2006

Fuck popmusic

Befinner mig i ett stadium där musik får allt större betydelse för mig. Så en analys av pop kontra rock brukar då dyka upp mitt sinne. För mig är det så enkelt att rockmusik är den musiken som sliter, river i mitt innanmäte och ger mig känslor till att åstadkomma saker, medans pop inte berör eller ger mig mer än att det går att kanske tralla med en stund. Texten i popmusik är aldrig något som berör mig utan de brukar endast vara floskler staplade på hög som kanske passade in i vår romantiserade bild av 50-talet. Men 50-talet var en annan tid då vi inte såg farorna eller hoten mot vår värld på samma sätt som idag. Idag ser vi allt mycket lättare, hmm...om vi då väljer att se, det går också att blunda och det är det som jag tycker popmusiken gör. Popmusiken ger oss en falsk bild av världen och i och med det så kan den heller aldrig förtjäna min respekt då den ljuger mig rätt upp i ansiktet. Världen skulle vara mycket vackrare om popmusiken gick och dog. Fuck pop, long live Rock´n´Roll.

Inga kommentarer: