söndag, april 22, 2007

Ebba Grön

En dos Ebba Grön varje dag håller lågan brinnande. Jo, de håller utan minsta tvekan ännu. Vänster säger säkert många. En del finner något nostalgiskt i att stå och skråla med i "Staten och Kapitalet" på någon sunkig kvarterskrog. Är det så det ska vara då? Nostalgi? Har Ebba Grön blivit något som tom. en borgare kan sjunga med i? I så fall vill jag inte höra mer Ebba Grön. Inga krogbesök mer för min del. Då plockar jag hellre fram mina gamla LP skivor och spisar dem för mig själv, där ingen av de där nostalgiska kan höra eller se mig. Never trust a Yuppi.

Det är fan inte lätt idag att vara punkare, brist på pengar, kärlek och sen att världen styrs av en massa yuppies och gangsters gör det precis inte lättare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var Sällskapet du, det är i alla fall jag....nån gång då och då i åtminstone...och läs du Teveombudsmannen, det gör jag...(och skriver den dessutom)...http://teveombudsmannen.blogg.se