onsdag, mars 01, 2006

En dag som alla andra

Satan, upp och iväg. Frukost och snabbt in i duschen och helst ta på Tuva(min dotter) innan jag sticker till dagis och lämnar henne. Min snälla pappa tog min bil till besiktningen medans jag var på fackkurs och slapp därmed bli förnedrad framför dessa ebarmeliga individer som tycker att min gamla bil är skräp. Hur ska jag ha råd att köpa en bil som lånar pengar för att överleva varje månad? Mycket riktigt, när jag kom hem så hade bilen inte blivit behandlad väl av dessa viktigpettrar, de hade nitiskt synat den utan att ta hänsyn till min tomma plånbok eller mina känslor för detta förnämliga åk. Ombesiktning och reparationer för 2-3000 väntar.

Mitt ex och jag har inte riktigt samma syn på rättvisa vilket också blir uppenbart när man försöker prata med henne. Som jag ser det är ett gemensamt gammalt lån som jag betalar fortfarande och att jag hjälpt henne ganska mycket ekonomiskt under de år vi var tillsammans av vikt, då man försöker skapa en rättvis fördelning av ekonomiska förutsättningar i dag. Däremot kan hon säga att vi ska ta med förra årets barnomsorg i beräkningarna. Hm, jag säger inte att jag har rätt men jag hyser ett skarpt tvivel till hennes resonemang. Inte för att jag är speciellt smart men jag får liksom inte ihop det i mitt idealistiska hjärta.

Inga kommentarer: